Op deze pagina
Spoed buiten kantoortijden
Als er een crisis-situatie is, bieden wij hulp op verschillende manieren. Welke manieren dat zijn, lees je op deze pagina. Bij een levensbedreigende situatie, voor jezelf of voor een ander, bel dan altijd 112.
Direct naar
Direct hulp nodig
Tijdens kantooruren (tussen 8.30 en 17.00 uur)
Voor een beoordeling door de crisisdienst tijdens kantooruren (tussen 8.30 en 17.00 uur) heb je een verwijzing nodig van je huisarts of een andere erkende verwijzer.
Als je al patiënt bij ons bent, kan je behandelaar je doorverwijzen naar de crisisdienst. Als je bij een andere ggz-zorgverlener in behandeling bent, kan die behandelaar de crisisdienst inschakelen voor een beoordeling.
Buiten kantooruren (na 17.00 en voor 8.30 uur, weekend en feestdagen)
Als je buiten kantooruren dringend zorg nodig hebt, is het ook van belang of je al bij ons in zorg bent of niet. Met ‘buiten kantooruren’ bedoelen we de periode na 17.00 uur 's avonds en voor 8.30 uur ‘s ochtends. Ook het weekend en feestdagen vallen onder ‘buiten kantoortijden’.
Als je al bij ons in behandeling bent, kun je in dringende situaties contact opnemen met de crisisdienst. Het nummer hiervoor krijg je van je behandelaar.
Als je nog niet in zorg bent bij GGZ Friesland, Synaeda of CAGGB, kun je voor een verwijzing bellen met Dokterswacht Friesland op 0900-1127112.
Folders
Locatie
Spoed buiten kantoortijden
Borniastraat 34b
8934AD Leeuwarden
Veelgestelde vragen
Wat gebeurt er na de aanmelding?
We verwerken de aanmelding zo snel mogelijk. We nodigen je eerst uit voor een intakegesprek. In het intakegesprek bespreken we de klachten en bepalen we hoe en waar we jou het beste kunnen helpen. We vragen je meestal om voor het gesprek een vragenlijst in te vullen.
Kan ik mijn behandelaar spreken?
De receptie of zorgadministratie kan kijken of jouw behandelaar er is. Is hij of zij er niet? Dan maken we een terugbelverzoek. We hebben alle telefoonnummers van de recepties of zorgadministratie op 1 pagina gezet.
Ik heb een vraag over mijn medicatie. Bij wie kan ik terecht?
Bel de zorgadministratie waar je in behandeling bent. De medewerker van de zorgadministratie helpt je verder. De telefoonnummers vind je hier: locatie-overzicht.